咖啡寄送方式 -滿千免運
1.郵局寄送
2.全家店到店取貨

與我們聯絡:寫 e-mail : wctsou@yahoo.com.tw
行動電話:0911-900237 鄒文進
LINE ID : wctsou







2011年10月8日 星期六

Think different (紀念Steve Jobs 1955-2011)


(主圖照是唱My way的法蘭克辛那屈)

僅以這首歌紀念改變世界的三個蘋果之一--Steve  Jobs 


http://wctsou.blogspot.com/2009/12/stay-hungrystay-foolish.html
(附上他2005年在史丹佛大學打動人心的演講)

My way(我的方式)

演唱:Frank Sinatra(法蘭克辛那屈)

---------------------------------------------------------------
And now, the end is near

如今,我的人生終點已近

And so I face the final curtain

所以在面對最後的落幕時

My friend, I'll say it clear

我的朋友,我會明白的告訴你

I'll state my case, of which I'm certain

我要肯定的為自己聲明



I've lived a life that's full

我已活過充實的人生

I've traveled each and every highway

我走過了每一條大道

But more, much more than this

還有,更重要的是

I did it my way

我照自己的方式去做



Regrets, I've had a few

懊悔,我曾有過

But then again, too few to mention

不過,說來其實不多

I did what I had to do

我為所應為

And saw it through without exemption

順其自然,不求倖免



I planned each charted course

我計畫好每一次行程

Each careful step along the byway

謹慎的跨出每一步

But more, much more than this

還有,更重要的是

I did it my way

我照自己的方式去做



Yes, there were times I'm sure you knew

沒錯,是有那麼幾次,我相信你也知道

When I bit off more than I could chew

當我不自量力的答應了做不到的事

But through it all, when there was doubt

但每次遇此情境,當有懷疑時,

I ate it up and spit it out

我依然盡我所能

I faced it all and I stood tall

我面對了一切,昂首挺立

And did it my way

照自己的方式去做

I've loved, I've laughed and cried

我曾愛過,也曾笑過、哭過

I've had my fill; my share of losing

我曾感受充實,也有屬於我的失落

And now, as tears subside

如今,當淚痕已乾

I find it all so amusing

我發現這一切十分美妙



To think I did all that

想想看,我已做了這些

And may I say - not in a shy way

請容我不謙虛的說

"No, oh no not me

不,我可不一樣

I did it my way"

我照自己的方式去做



For what is a man, what has he got?

因為人是什麼,他有些什麼特質

If not himself, then he has naught

如果不能擁有自我,他一無所有

To say the things he truly feels

去說出他真正的感受

And not the words of one who kneels

而不是卑躬奉承的言語

The record shows I took the blows

紀錄顯示我承擔了風險

And did it my way

而且,我照自己的方式去做

沒有留言: